Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι


Το θεατρικό εργαστήρι «Εκκύκλημα» σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών, διοργανώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά:

6 - 8 χρονών (Α΄- Β΄ Δημοτικού)
9 - 10 χρονών (Γ΄- Δ΄ Δημοτικού) 
11 - 12 χρονών (Ε΄- ΣΤ¨ Δημοτικού) 

Χρησιμοποιώντας τις πολύτιμες τεχνικές του Θεάτρου και του Δράματος και αντλώντας ερεθίσματα από τον κόσμο των παραμυθιών και όχι μόνο, θα προσεγγίζουμε ανθρώπινες καταστάσεις και πράξεις, με σκοπό να διερευνήσουμε βιωματικά αλλά και κριτικά, τη σχέση μας με το περιβάλλον μας. Στα εργαστήρια αναδεικνύονται μέσα από την δυναμική της ομάδας, με εργαλεία το παιχνίδι, τον θεατρικό ρόλο, τον αυτοσχεδιασμό και τον αναστοχασμό, διαφορετικές αλήθειες και αξίες που θα συμβάλλουν στην μάθηση, με την έννοια της κατανόησης του εαυτού και του κόσμου. Αναπτύσσονται δεξιότητες δημιουργικής σκέψης και σωματικής έκφρασης, ενισχύονται η αυτογνωσία, η αυτοπεποίθηση και η ενσυναίσθηση. 

- Η πρώτη ομάδα για παιδιά 6 με 8 χρονών θα συναντιέται κάθε Παρασκευή, 18:00 με 20:00. 
- Η δεύτερη ομάδα, 9 με 10 χρονών, θα συναντιέται κάθε Σάββατο, 09:30 με 11:30. 
- Η τρίτη ομάδα, 11 με 12 χρονών, θα συναντιέται κάθε Σάββατο 11:30-13:30. 

Έναρξη για την πρώτη ομάδα, Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018 και για τις δύο άλλες ομάδες, Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2018. 

Στις 6 Οκτωβρίου 2018, ημέρα Σάββατο και ώρα 11:00, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με γονείς που ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή των παιδιών τους στις ομάδες. Για τη συμμετοχή σας στη συνάντηση γνωριμίας παρακαλούμε να δηλώσετε συμμετοχή στα παρακάτω τηλέφωνα. 



Υπεύθυνη εργαστηρίου: Αριάδνη Νάνου
Υπεύθυνοι σχεδιασμού και υλοποίησης: Αδάμου Ειρήνη, Νάνου Αριάδνη

Μηνιαία συνδρομή για τέσσερις δίωρες συναντήσεις: 40 ευρώ

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες:
τηλ: 6974977834
email: mythoschool@gmail.com


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ - ΣΤΟΧΟΙ 
Συχνά στην παιδαγωγική διαδικασία, η γνώση απευθύνεται μόνο στη αναλυτική σκέψη, διαχωρίζεται από το συναίσθημα και γίνεται επιδερμική, χωρίς προσωπική εμπλοκή από τους μαθητές. Σύμφωνα ωστόσο με τη Νέα Παιδαγωγική, ο μαθητευόμενος χρειάζεται να συμμετέχει ενεργητικά στη μαθησιακή διαδικασία κι επίσης, τα συναισθήματα, η φαντασία και οι αξίες του παιδιού πρέπει να ενεργοποιούνται εξίσου με τη νόηση, ώστε η γνώση να αποκτά προσωπική αξία και νόημα. Το Θέατρο στην Εκπαίδευση (εν συντομία, το Δράμα) έχει αναπτυχθεί πάνω στη βάση της επιτυχούς αξιοποίησης αυτών των δύο ανθρώπινων ικανοτήτων, της συναισθηματικής εμπλοκής και της νοητικής επεξεργασίας των ανθρώπινων πράξεων, της βίωσης και του αναστοχασμού, αποβλέποντας στην μάθηση με την έννοια της αυτογνωσίας. Βασικός σκοπός του Δράματος είναι να δώσει την εμπειρία στα παιδιά να αναζητήσουν το “γιατί και το πώς” των ανθρώπινων πράξεων σε συνάρτηση με την κοινωνική πραγματικότητα, να αναρωτηθούν για το ποιοι είναι, ποιες είναι οι ανάγκες τους και τα αιτήματά τους σε σχέση με την κοινωνία αλλά και ποια κοινωνία έχουν ανάγκη να οραματιστούν και να συνδημιουργήσουν. Στο εργαστήρι τα παιδιά θα μάθουν: - να χρησιμοποιούν την φαντασία τους και να δημιουργούν ιστορίες σε έναν φανταστικό κόσμο στον οποίο ο χώρος, ο χρόνος και τα αντικείμενα έχουν συμβολική σημασία, - να υποδύονται ρόλους και να αλληλεπιδρούν, - να βιώνουν ατομική αλλά και συλλογική εμπειρία, - να διερευνούν ένα θέμα και να διαπραγματεύονται τα νοήματα των εννοιών που σχετίζονται με αυτό, - να αντιμετωπίζουν διλήμματα ή προβλήματα και να αποφασίζουν, - να δρουν και αναστοχάζονται τις πράξεις τους. 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ 
Το εργαστήριο βασίζεται στο θεατρικό παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό, σε ασκήσεις επαφής, στη μουσική και ρυθμική αναπαραγωγή ήχων καθώς και σε ασκήσεις συντονισμού και εμπιστοσύνης. Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι στο Σπίτι των Παραμυθιών Στο Δράμα, το αυθόρμητο μιμητικό παιχνίδι των παιδιών και το παιχνίδι ρόλων, βρίσκουν την ευκαιρία να εξελιχθούν και να συνδεθούν με τις λιγότερο οικείες μορφές της θεατρικής τέχνης. Οι συμμετέχοντες, χρησιμοποιώντας τις θεατρικές φόρμες για να διερευνήσουν, να κατανοήσουν και να επικοινωνήσουν το εκάστοτε νόημα, αναπτύσσουν την ικανότητα να χειρίζονται τον θεατρικό κώδικα. Δίνεται λοιπόν η ευκαιρία να αναπτυχθούν όλα τα εκφραστικά μέσα (σώμα, κίνηση, λόγος, φωνή), να καλλιεργηθούν οι ψυχοπνευματικές τους δυνάμεις (παρατηρητικότητα, φαντασία, αυτοσυγκέντρωση, αυτοπειθαρχία, κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση), να απελευθερωθούν και να ενισχύσουν τόσο τον συναισθηματικό τους κόσμο όσο και την ικανότητα της ορθολογιστικής κρίσης, να βιώσουν μια συλλογική εμπειρία αναπτύσσοντας την αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης και τέλος να ψυχαγωγηθούν, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη μορφή παιχνιδιού. 

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΔΙΩΡΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ 
Στα πρώτα 30 λεπτά: σωματικό ζέσταμα και ασκήσεις συντονισμού της ομάδας, ώστε να δημιουργηθεί φιλικό περιβάλλον καθώς και το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης που θα επιτρέψει στα παιδιά να ενεργοποιήσουν τα σώματα και τη φαντασία τους. Στην επόμενη 1 ώρα: δράσεις που σχετίζονται με την οικειοποίηση της ιστορίας και την διερεύνησή της (χτίσιμο του χώρου και του χρόνου της ιστορίας, τα παιδιά σε ρόλους, αυτοσχεδιασμοί ατομικοί και ομαδικοί) Στα τελευταία 30 λεπτά: δράσεις αναστοχασμού (δράσεις ατομικές ή ομαδικές που προϋποθέτουν τη νοητική και την συναισθηματική επεξεργασία όσων βίωσε ο καθένας ατομικά αλλά και όσων συναισθάνθηκε συμμετέχοντας στη συλλογική επεξεργασία της ιστορίας). 


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Αριάδνη Νάνου

Η Αριάδνη Νάνου, απόφοιτος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, αφού ολοκλήρωσε την παρακολούθηση διετούς σχολής κινηματογράφου και εργάστηκε για έξι χρόνια στον χώρο της τηλεόρασης και του κινηματογράφου ως σκριπτ και ως βοηθός σκηνοθέτη, συνέχισε τις σπουδές της στον χώρο της Παιδαγωγικής. Παρακολούθησε διετές πρόγραμμα σπουδών Παιδαγωγικής, Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης για παιδιά 5 έως 8 χρονών και μονοετές πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Θεατρικό Παιχνίδι με την Κάρμεν Ρουγγέρη. Εργάστηκε τρία χρόνια ως συντονίστρια σε ομάδες παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας σε δήμους και κοινοτικούς φορείς, συνεργάστηκε με τον εκπαιδευτικό οργανισμό «Παιχνιδαγωγείο» για δύο χρόνια ως υπεύθυνη των εργαστηρίων για παιδιά και ως συντονίστρια των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων σε σχολεία. Έλαβε εκπαίδευση Α΄ βαθμού ως συντονίστρια ομάδων παιδιών του Open Awards, «Σχολεία του Δάσους». Ολοκλήρωσε διετές πρόγραμμα σπουδών «Εκπαιδευτικό Θέατρο και Σχεδιασμός του Δράματος στην Εκπαίδευση», στο εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα, Ξένια Καλογεροπούλου, το 2017 και παράλληλα ολοκλήρωσε το διετές πρόγραμμα της Σχολής Αφηγηματικής Τέχνης στο Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών, με το οποίο και συνεργάζεται ως βοηθός στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Παράλληλα συνεργάζεται με τον παιδαγωγικό φορέα StoryPlay σε δράσεις και προγράμματα για παιδιά και εφήβους. Ασχολείται με την μουσική και εκπαιδεύεται ως δασκάλα στον ελληνικό κλασικό χορό. Η αγάπη της για τις ιστορίες και την παιδαγωγική τους αξία που μοιράζεται από κοινού μαζί με την συμμαθήτρια στο Δράμα και συνεργάτη Ειρήνη Αδάμου, τις οδήγησαν στην υλοποίηση και τον σχεδιασμό προγραμμάτων θεατροπαιδαγωγικής κατεύθυνσης για παιδιά Δημοτικού και εφήβους, τα οποία υλοποιούν σε σχολεία και ιδιωτικούς φορείς. Απολαμβάνουν να μοιράζονται ιστορίες με ομάδες παιδιών και όλοι μαζί να διερευνούν τα κρυμμένα τους νοήματα, παίζοντας και ανασυνθέτοντας τις ιστορίες!




Ειρήνη Αδάμου 

 Η Ειρήνη Αδάμου γεννήθηκε και ζεί στην Αθήνα Σπουδάσε θέατρο στη σχολή του Εθνικου Θεάτρου. Το 2000 κέρδισε υποτροφία για τη σχολή σωματικού θεάτρου και σωματικής μιμικής L'Ecole Internationale de Mime Corporel Dramatique στο Λονδίνο, όπου μετά από 4 έτη φοίτηση απέκτησε δίπλωμα στη σωματική μιμική (Étienne Decroux Technique) και το σωματικό θέατρο. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια υποκριτικής, σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού στο Palace Theatre του Λονδίνου. Το 2003 έγινε μέλος της ομάδας «Theatre de l'Ange Fou» και πήρε μέρος στις παραγωγές Mister K, Alice Unbound, Wedding Daze και Government Inspector.
Εχει ολοκληρώσει το 2ετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα του εργαστηρίου του θεάτρου Πόρτα υπό την διεύθυνση της Ξένιας Καλογεροπούλου “Εκπαιδευτικο θέατρο και σχεδιασμός του δράματος στην εκπαίδευση|”.
Τον Μάρτιο και Απρίλιο του 2016 ολοκλήρωσε κύκλο σεμιναρίων πάνω στο σωματικό θέατρο και το θεατρικό παιχνίδι στο θέατρο Πόρτα με τη Σοφία Πάσχου και τον Θωμά Μοσχόπουλο.
Το 2015 ολοκλήρωσε πεντάμηνο σεμινάριο αυτοσχεδιασμού και multimedia με την Τζένη Αργυρίου στο πλαίσιο του «Ό,τι μπορείς, με ό,τι έχεις», στο ΒIOS.
Το 2014 ολοκλήρωσε κύκλο ετήσιου σεμιναρίου σωματικού θεάτρου με τον Κώστα Φιλίππογλου και τη Φρόσω Κορρού, καθώς και εξάμηνο σεμινάριο χορογραφίας με την Άρτεμη Λαμπίρη και τη Χαρά Κότσαλη. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους: Κώστα Φιλίππογλου, Φρόσω Κορρού (So 7), Μαρία Κεχαγιόγλου, Θωμά Μοσχόπουλο, Περικλή Μουστάκη, Σοφία Πάσχου, Στέλλα Ζάνου, Αθανασία Κανελλοπούλου, Ερμή Μαλκότση, Γιάννη Καρούνη, Έντυ Λαμέ, Σταυρούλα Σιάμου, Pierjorgio Milano,
Απο το 2017 ξεκίνησε 4 ετη εκπαίδευση πάνω στο Ψυχόδραμα στην Ελληνική Εταιρία Ψυχοδράματος ΨΥΚΑΠ
Επαγγελματική σταδιοδρομία
Τα τελευταία χρόνια διδάσκει σωματικό θέατρο αυτοσχεδιασμό κινησιολογία και θεατρικό παιχνίδι ,σε ομάδες παιδιών εφήβων και ενηλίκων. Από το 2016 εως και σήμερα δισάσκει Θεατρική Σωματική Εκφραση στο 74ο δημοτικό πειραματικό σχολείο Πλάκας ,Εχει διδάξει στο 4ο δημοτικό σχολείο Παγκρατίου στο134ο Δημοτικό Κυψελης και στο 76ο δημοτικό Πετραλώνων, στη Μουσική Σχολή Κουμπί.
Εχει εργαστεί με το πρόγραμμα ΑΝΟΙΧΑ ΣΧΟΛΕΊΑ του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος Έχει συνεργαστεί σε παιδικά εκπαιδευτικά προγράμματα με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών .Ειναι μέλος του Δυκτίου για το θέατρο στην Εκπαίδευση καθώς και μέλος της ΚΥΝ.ΣΕΠ για τη διάδοση μύθων και παραμυθιών Μυθολόγιον έχει συνεργαστεί με τον Δήμο Ανδρου στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων .Έχει διδάξει 2 κύκλους σεμιναρίων με τίτλο «Χορεύοντας τις Λέξεις» στην Αθήνα, στην Κρήτη και στην Άνδρο.Εχει διδάξει σωματικό θέατρο σε ενήλικες στις σχολές Danzarin Scoop Bounstrasse και So 7
Από το 2005 είναι μέλος της ομάδας Saltator Physical Theater, όπου παραμένει μέχρι σήμερα, Εχει συμμετάσχει στις παραστάσεις «Έστω Ότι», «Τerrestrial Antenna», «Στο φως της μέρας», «7 πετρο», «Sol.o» «άνθρωποι μίας χρήσης». The house of Illnesses, Duo Evir, Τα κόκκινα παπούτσια, Ανάταση, Αγγελιοφόροι, Navire και Scintilla.
Έχει συμμετάσχει στις κινηματογραφικές ταινίες Dogs Cats and Rats του Αδριανού Γεωργαντά, Οι αιτίες των πραγμάτων του Γιώργου Σερβετά, ενώ έχει συνεργαστεί με τη Βρετανή σκηνοθέτιδα Helen Spacman, την Άντζελα Μπρούσκου την Αγγελική Στελάτου τον Γιάννη Καρούνη .
Εχει χορογραφίσει -σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Ανάταση, στο θέατρο Ακαδήμεια, Scintilla στο θέατρο Ακαδήμεια και Navire στο Studio Μαυρομιχάλη.Έχει λάβει μέρος στο φεστιβάλ χορού Arc For Dance, στο Φεστιβάλ Ελλήνων Χορογράφων, στο Φεστιβάλ Ροές και στο Αthens Video Dance Project .