Το παραμύθι του Χρόνη και του Χρόνου στην 17η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020 στις 19:00 παρουσιάζεται το δια δραστικό παραμύθι για τον Χρόνο «Τα ίχνη του Χρόνη». Είναι η πρώτη εκδήλωση της «Παιδικής Γωνιάς» της 17ης Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης που εγκαινιάζει μία σειρά διαδικτυακών εκδηλώσεων έως την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020.


Το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών και το «Παραμυθόφωνο» συμμετέχουν στην διαδικτυακή 17η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (Πέμπτη 19 έως και Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020).
Ειδικά για την 17η Έκθεση Βιβλίου σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε από την «Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης» του Τμήματος Θεσσαλονίκης ένα δια δραστικό «παραμύθι» με θέμα τον χρόνο που είναι και η γενική θεματική της έκθεσης.
Η παρουσίαση του «παραμυθιού» γίνεται με την μορφή διαδραστικού (interactive) βίντεο που δίνει τη δυνατότητα στον θεατή-ακροατή να επιλέγει σε συγκεκριμένα σημεία της ιστορίας την πορεία του ήρωα. Για παράδειγμα, ανάμεσα σε δύο διαθέσιμες επιλογές, μπορεί να επιλέξει τον επόμενο πλανήτη στον οποίο θα ταξιδέψει ο ήρωας. 

ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ «ΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΗ»
«Τα ίχνη του Χρόνη» είναι μία διαδραστική ιστορία που δημιουργήθηκε Ο γενικός άξονας πλοκής της ιστορίας και τα δρώντα πρόσωπα διαμορφώθηκαν συνδυάζοντας όλες τις ιδέες της ομάδας επινόησης. Η πλοκή διαμορφώθηκε αξιοποιώντας τις βασικές λειτουργίες των δρώντων προσώπων της μορφολογίας των μαγικών παραμυθιών σύμφωνα με τον Ρώσο λαογράφο Βλαντιμίρ Προπ (ήρωας, ανταγωνιστής, βοηθός, απαγόρευση, παραβατικότητα, δολιοφθορά, τόπος εκκίνησης, τόπος προορισμού, μεταφορά, πάλη, μαγικό μέσο, έπαθλο κλπ). 
Στην πρώτη φάση της εργασίας καθορίστηκαν τα δρώντα πρόσωπα. Στην συνέχεια δημιουργήθηκαν υποομάδες και κάθε υποομάδα επεξεργάστηκε τα επεισόδια της ιστορίας και τις μονάδες δράσης. Επεξεργάστηκε επίσης τους χαρακτήρες των δρώντων προσώπων, τις συναισθηματικές αντιδράσεις τους και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. 
Όταν η ιστορία ολοκληρώθηκε, κάθε υποομάδα ζωγράφισε τα δρώντα πρόσωπα και τα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε κάθε επεισόδιο και μονάδα δράσης. 
Μία άλλη ανεξάρτητη ομάδα σχεδίασε τους πλανήτες ώστε να υπάρχει μία κοινή αισθητική στο γενικό σκηνικό της ιστορίας. Ακολούθησε η γενική επιμέλεια του κειμένου και η ηχογράφηση. 
Όλο το υλικό συγκεντρώθηκε και ακολούθησε η τεχνική επεξεργασία του. 
Οι ζωγραφιές έγιναν κινούμενες εικόνες που συνοδεύτηκαν από την ηχογραφημένη αφήγηση της ιστορίας. 
Η παρουσίαση του παραμυθιού γίνεται με την μορφή διαδραστικού (interactive) βίντεο που δίνει τη δυνατότητα στον θεατή-ακροατή να επιλέγει σε συγκεκριμένα σημεία της ιστορίας την πορεία του ήρωα. Για παράδειγμα, ανάμεσα σε δύο διαθέσιμες επιλογές, μπορεί να επιλέξει τον επόμενο πλανήτη στον οποίο θα ταξιδέψει ο ήρωας. Όλη η δημιουργική ομάδα ακολούθησε τον Χρόνη στο ταξίδι του και είδε τον κόσμο μέσα από τα μάτια τα δικά του. Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Γίναμε φίλοι γιατί και «ο Χρόνος είναι φίλος». Μάθαμε κι εμείς μαζί του να διακρίνουμε το καλό και το κακό, να γιατρεύουμε τις πληγές μας και να πλουτίζουμε από τη γνώση του ταξιδιού, γιατί «ο χρόνος είναι γιατρειά και γνώση». Ζήσαμε την κάθε στιγμή γιατί «ο χρόνος είναι στιγμές». Θα ζούμε την κάθε στιγμή γιατί «ο χρόνος δεν σταματά»...

 Γιώργος Ευγενικός



                                     







Οι εκδόσεις του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών